فهرست مطالب

روش تربیت صحیح کودک

روش تربیت صحیح، تربیت کودک موفق

تربیت فرزند موفق هم راهکارهای خاص خودش را دارد. اگر می‌خواهید یک فرزند موفق تربیت کنید می بایست نکات زیر را رعایت کنید:
روش تربیت صحیح کودک

– مهارت‌های اجتماعی را به آنها آموزش بدهید

اگر چه انسان به طور طبیعی موجودی اجتماعی است، ولی قراردادهای اجتماعی به طور ذاتی در او وجود ندارند و بنابراین باید در این زمینه آموزش ببیند.
احتمال موفقیت در کودکانی که توانایی همکاری با همسالان‌شان و کمک به آنها و همچنین درک احساسات‌شان را داشتند و می‌توانستند مشکلات خودشان را حل کنند، در مقایسه با بچه‌هایی که این مهارت‌های اجتماعی را در خود نشان ندادند بسیار بیش‌تر بود.
احتمال زندانی شدن و سوء مصرف الکل و مواد مخدر در بچه‌هایی که مهارت هایی مثل همکاری و شکیبایی را آموزش ندیده بودند نیز بیش‌تر بود. برای داشتن یک فرزند موفق به او مهارتهای اجتماعی را آموزش دهید.

 

– سطح انتظارات را بالا ببرید

بچه‌ها به اندازه‌ی توفعات پدر و مادرشان رشد می‌کنند، بنابراین مهم است که توقع‌تان را بالا برید. بچه‌هایی که پدر و مادرشان باور دارند که آنها وارد دانشگاه خواهند شد، عملکرد بسیار بالاتری در آزمون‌ها دارند در مقایسه با بچه‌هایی که والدین‌شان نسبت به داشتن تحصیلات عالیه در آنها بی‌علاقه هستند.
۹۶ درصد از بچه‌هایی که والدین‌شان دانشگاه را بخشی از آینده‌ی آنها می‌دیدند، در مقایسه با باقی شرکت‌کنندگان در این مطالعه‌ی گروهی عملکرد بهتری داشتند.

 

– سطح تحصیلات‌تان را بالاتر ببرید

برای داشتن فرزند موفق، باید سطح انتظارات والدین نه تنها در مورد فرزندشان بلکه در مورد خودشان نیز باید بالا باشد. مطالعه‌ای که در دانشگاه میشیگان صورت گرفت نشان داد کودکان به احتمال زیاد در طول زندگی خود، سطح تحصیلاتی برابر با والدین‌شان خواهند داشت.
متاسفانه این یعنی کسانی که در سنین نوجوانی باردار می‌شوند و تحصیلات دانشگاهی را دنبال نمی‌کنند، یا تحصیلات دبیرستانی‌شان را به اتمام نمی‌رسانند، به احتمال زیاد فرزندانی خواهند داشت که از ادامه‌ی تحصیل کناره‌گیری خواهند کرد.
والدینی که توقع زیادی از خود دارند، توقع زیادی هم از فرزندان‌شان خواهند داشت.
 
تربیت کودک

– رابطه‌ای قوی با فرزندان‌تان ایجاد کنید

تمام موارد قبلی برای داشتن فرزند موفق که در این مقاله ذکر شد، در صورتی به وقوع می‌پیوندد که والدین رابطه‌ای دلسوزانه و حمایت‌گرانه با فرزندان‌شان شکل دهند. ایجاد چنین رابطه‌ای، پایه و اساس یک زندگی موفقیت‌آمیز را بنا می‌نهد.
والدین با شکل دادن رابطه‌ای محکم بین خود و فرزندان‌شان می‌توانند مهارت‌های لازم را برای رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی و اجتماعی به آنها آموزش دهند. آنها همچنین می‌تونند توانایی فرزندان‌شان را با تعیین آرزوهایی بزرگ در همان ابتدا، به حداکثر برسانند تا مطمئن شوند فرزندان‌شان فرصت موفق شدن را در زندگی خواهند داشت.
در نهایت، والدین می‌توانند با جشن گرفتن موفقیت‌های فرزندان‌شان کم‌کم این مفهوم را در آنها ایجاد کنند که پاداش کار دشوار، حس موفقیتی است که پس از رسیدن به هدف خاصی در آنها به وجود می‌آید.

 

– کم تر نگران و عصبی باشید

والدینی که دائم استرس دارند، یا در اثر کار، یا به خاطر مدرسه و زندگی خانوادگی، در نهایت این استرس را به کودک‌شان منتقل خواهند کرد. کمی استرس می‌تواند بدون ایجاد مشکل در فرد ایجاد انگیزه کند، اما استرس بیش از اندازه قطعا می‌تواند برای سلامت آدم‌ها زیان‌ آور باشد.
«والدین هلیکوپتری» آن‌هایی هستند که بیش از اندازه درباره‌ی زندگی فرزندان‌شان استرس دارند و به همین دلیل ببش از حد از آنها مراقبت می‌کنند. با چنین رفتاری، همراه با هر قدمی که برمی‌دارند، استرس را به زندگی فرزندن‌شان وارد می‌کنند.
شما به عنوان پدر یا مادر، بدون شک با موقعیت‌های استرس‌زای فراوانی در زندگی‌تان روبه‌رو خواهید شد. اما، در روش تربیت صحیح کودک، هرگز نباید به او اجازه بدهید بداند که چه‌قدر به نقطه‌ای که استرس ممکن است شما را از پا دربیاورد، نزدیک هستید.

اشتراک گذاری این مقاله در ...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوره‌ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x