logo
ویژگی های شوهر ایده آل

فهرست مطالب

ویژگی های شوهر ایده آل

ویژگی های شوهر ایده آل

شوهر ایده آل بودن ، یکی از مهارت های اجتماعی در بهتر زیستن می باشد که نقش اساسی در خانواده داشته و به عهده مردان می باشد  . زندگی شغلی آقایان ارتباط مستقیمی با زندگی شخصی و خصوصیات آن ها دارد . هر چه در خانه شادتر باشند و ارتباط بهتری با همسرشان داشته باشند ، انرژی بیشتری دارند تا آن را صرف کارشان کنند.

مهارت بهتر بودن و ایده آل بودن

ارتباط اشتباه با همسرتان نیرویی را که برای موفق شدن در کارتان لازم است از وجودتان دور می کند و شما احساس می کنید که دست به هر کاری که می زنید و وارد هر حرفه ی شغلی که می شوید دچار شکست می گردید. عقیده بر این است که برای بهتر زندگی کردن در کانون خانواده و ارتباطات اجتماعی در بین افراد خانواده بیشترین نقش را آقایان عهده دار هستند.

به همین خاطر لازم است آقایان با توجه به مشغله های فراوان در محیط خارج از خانه ، فشارهای روحی برای کار بیشتر ، توصیه زیر را برای بهتر بودن و بهتر زیستن استفاده کنند.

شوهران دوست دارند بدانند که چگونه می توانند خانه شان را نسبت به خودشان متعهد و علاقه مند نگه دارند و یک همسر خوب باشند. با رشد آگاهی مردان متوجه می شوند که نیازها و خواسته های زنان ممکن است با آنها متفاوت باشد.

با یادگیری و استفاده از روشهای زیر شما تبدیل به همسری شاد و دوست داشتنی ، حامی ، علاقه مند و وفادار می‌شوید و تغییرات معجزه آسایی را در زندگیتان پدیدار می‌کنید.

ویژگی های شوهر ایده آل

ویژگی‌های شوهر ایده آل

در این بخش برخی از ویژگی‌های یک شوهر ایده‌آل یا یک مرد ایده‌آل برای زنان را بیان می‌کنیم:

زنش را شریک زندگی‌اش می‌داند:

زن کسی نیست که کنترل شود و نباید در راه رفع نیازهای شوهر به دنبال تسلط بر او باشید. زن را باید شناخت، درک کرد و دانست او نیز اهداف خاص خودش را دارد. زن، کودک هم نیست. او شریک زندگی‌ای است که شوهرش باید راه ارتباط برقرار کردن با او را به خوبی فرا بگیرد.

در ازدواج، مرد و زن شریک یکدیگر می‌شوند. وقتی شوهر از صمیم قلب زنش را شریک زندگی‌اش ببیند، تصمیم‌گیری را به یک کار مشترک تبدیل می‌کند. شوهر عاشق ، شوهری است که درباره آنچه برای زنش از همه مهم‌تر است فکر می‌کند و مصمم است تا روند تصمیم‌گیری را در این مسیر هدایت کند.

اگر زن نیز عاشق شوهرش باشد؛ به آنچه برای شوهرش از همه چیز مهم‌تر است فکر می‌کند و در نهایت، بهترین تصمیم را که به نفع هردوی آنها باشد اتخاذ می‌کند.

شوهر ایده آل، زنش را بی قید و شرط دوست دارد:

عشق بی قید و شرط یعنی همسرمان را بدون هیچ شرطی یا در ازای وظیفه‌ای خاص و بدون توجه به ویژگی‌های منفی او دوستش داشته باشیم و او را فقط برای خودش بخواهیم.  تفکر امروزی مردم، بیشتر حسابگرانه است: «اگر مرا دوست داشته باشی من هم تو را دوست خواهم داشت.» ما حتی در زندگی زناشویی نیز خود‌محور می باشیم. کانون تلاش‌های ما رفع نیازهای خودمان است. برای شوهر ایده ال بودن باید به این نکته توجه فراوانی نمود .

در مقابل، عشق بی قید و شرط، بر روی رفع نیازهای دیگری تکیه می‌کند. در زندگی زناشویی، این شوهر است که در پی عالی‌ترین منافع و مصالح زن حرکت می‌کند. شوهر حتی اگر با تلاش‌های زن هم کاملاً موافق نباشد از آن‌ها حمایت می‌کند.

این شوهر است که به زن کمک می کند تا به اهداف و آرزوهایش دست پیدا کند، زیرا برای او به عنوان یک شخص احترام قائل است. شوهر هیپوقت نمی‌گوید: «اگر فلان کار را برایم انجام دهی من هم ظرف‌ها را می‌شویم». شوهر می‌گوید: «من ظرف‌ها را می‌شویم چون می‌دانم که تو خسته‌ هستی».

همه ما دوست داریم فکر کنیم کسی ما را بی قید و شرط دوست دارد. کودک، خواهان این نوع عشق از طرف والدینش می‌باشد. زن و شوهر نیز خواهان عشق بی قید و شرط یکدیگرند. شوهر قرار است پرچمدار عشق بی قید وشرط باشد. او قرار است آهنگ گام‌ها را مشخص کند.

اما بسیاری از شوهران منتظرند تا زنانشان، نقش رهبری را در عشق بی قید و شرط به عهده بگیرند. آن‌ها عقب می‌نشینند و می‌گویند: «هر وقت زنم تصمیم گرفت مهربون باشه، من هم در مقابل به او محبت می‌کنم».

ویژگی های شوهر ایده آل

زنش را اولین اولویت‌ زندگی خویش قرار می‌دهد:

برای بسیاری از مردان، شغل و حرفه تقریباً در صدر فهرست اولویت‌ها قرار دارد. مردان مقدار زیادی از احساس ارزشمندی‌شان را از شغلشان دریافت می‌کنند. این الزاماً تضادی با رابطه مردان با زنانشان ندارد، مگر اینکه شغل آن‌ها تمام فکر و ذکرشان را به خودش مشغول کرده باشد.

افراد، مهم‌تر از اشیاء و امور هستند. این اصل اساسی خانواده‌های کارآمد است. یک شوهر ایده‌آل هرگز اجازه نخواهد داد شغلش جای گذراندن وقت با همسرش را از او بگیرد.

رقیب دیگر موقعیت زن، مادر شوهر است. این امر به‌ویژه در سال‌های اول ازدواج بسیار صادق است. اگر مردی رابطه نزدیکی با مادرش داشته باشد و یا از نظر آسایش جسمی یا عاطفی به او بسیار وابسته باشد، ممکن است مادرش از حضور یک زن جدید در زندگی او احساس خطر نماید.

ممکن است تقاضاها یا خواسته‌های مادر پس از ازدواج پسرش بیشتر و شدیدتر شوند و پسر ممکن است شب‌ها زنش را تنها بگذارد تا به کمک مادرش بشتابد. چنین الگویی به‌طور اجتناب‌ناپذیر احساس نفرت و انزجار را در درون زنها بیدار می‌کند.

ویژگی های شوهر ایده آل

متعهد به کشف و رفع نیازهای همسرش است:

یکی از وظایف شوهر ایده آل این است که نیازهای همسرش را در هر زمینه ای شناسایی کند. بسیاری از مردان، به سادگی نیازهای زنشان را نمی‌فهمند و در نتیجه، هیچ تلاشی در جهت رفع آن نیازها نمی‌کنند. برخی از شوهران معتقدند که اگر شغل خوب و دائمی‌ای داشته باشند و حقوق و درآمد خوبی بدست بیاورند؛ نقش خود را به عنوان شوهر به خوبی انجام داده‌اند. آن‌ها هیچ شناختی از نیازهای عاطفی و اجتماعی زنان ندارند.

منظورمان این نیست که بگوییم شغل و حرفه مرد، و تلاش و کوشش او در زمینه شغلی‌اش از نظر زن بی‌ارزش می‌باشد. معمولاً زنان تلاش‌های شوهرشان را می‌بینند و از کوشش او برای تأمین نیازهای مادی خانواده نیز تشکر می‌کنند. اما این اول کار است اما آخر کار نیست.
نیاز عاطفی زن به عشق، محبت، ملایمت، تشویق و دلگرمی همان‌قدر برای سلامت عاطفی او اساسی و ضروری است که غذا برای سلامت جسمی او.

شوهری که صرفاً  فقط به تأمین نیازهای مادی همسرش اکتفا می‌کند و از آن خشنود است، دیدگاه بسیار محدودی از اهمیت نقش خود به عنوان شوهر دارد. وقتی نیازهای مادی مثل غذا، پوشاک و مسکن تأمین شد، نوبت رفع نیازهای درونی زنان می‌رسد.

اصلی‌ترین نیاز عاطفی زن، نیاز به عشق و محبت است و زن باید احساس کند دوستش دارند. شوهر کارآمد و ایده آل شوهری است که دائماً به همسرش محبت می‌کند و به او نشان می‌دهد که دوستش دارد. به این ترتیب، زن او با قلبی پر از عشق زندگی خواهد کرد و شوهری را که این نیاز او را برطرف می‌کند بسیار ستایش خواهد کرد و واکنش مثبتی به تلاش‌های او نشان خواهد داد.

ویژگی های شوهر ایده آل

شوهر ایده آل با زنش صحبت می‌کند:

برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند زنان به طور معمول، حدود دو برابر مردان صحبت می‌کنند. به احتمال قوی، مردان بیشتر این گفت و گوهایشان را هم در محیط کارشان مصرف می‌کنند و زمانیکه  به خانه می‌رسند فقط یک کلمه بیشتر برایشان باقی نمانده است.

وقتی زن می‌پرسد: «امروز چه طور بود؟» او پاسخ می‌دهد: «خوب». یک چنین مختصر‌گویی هرگز نخواهد توانست الگوی یک شوهر کارآمد باشد. بسیاری از شوهرها باید این الگوی رفتاری خود را اصلاح کنند تا بتوانند نیاز همسر خود را به برقراری ارتباط موثر بر آورده کنند.

مسائل زندگی در ابتدا از طریق ارتباط کلامی، علی الخصوص بحث در مورد افکار، احساسات و آرزوهای ما مطرح می‌شود و با یکدیگر در میان گذاشته می‌شود. افکار و احساسات و آرزوها را نمی‌توان با رفتارهای ما مشاهده کرد و آن‌ها را فهمید.

یکی از عمیق‌ترین آرزوهای زنان این می‌باشد که شوهرش را بشناسد. وقتی شوهر از افکار، احساسات و آرزوهای خود حرف می‌زند زن احساس می‌کند شوهر اجازه ورود به دنیای خودش را به او داده است. وقتی شوهری مدت‌های طولانی درباره احساساتش حرف نمی‌زند، زن احساس می‌کند که شوهر رابطه‌اش را با او قطع نموده و در نتیجه زنان دچار احساس انزوا و تنهایی خواهند شد.

پایبند ارزش‌های معنوی و اخلاقی است:

در یک خانواده سالم، شوهرایده آل، معتقد به یک سری ارزش‌های معنوی و اخلاقی می‌باشد و سعی دارد آن‌ها را در خود و خانواده خودش پیاده کند. او از تقوایی بهره می‌برد که او را به انجام واجبات، از جمله وظایف مربوط به خانواده وا می‌دارد.این ویژگی، سلامت خانواده و رضایت‌مندی اعضای آن را به ارمغان می‌آورد.

هر چقدر مرد پایبندتر به باورهای ارزشمند اخلاقی و معنوی باشد؛ بیشتر مورد احترام همسرش قرار خواهد گرفت.هر چه کمتر پایبند این ارزش‌ها باشد یا شکاف بین ادعاهای وی و عمل وی در این زمینه‌ها بیشتر باشد، بی‌احترامی بیشتری را نسبت به خود به وجود خواهد آورد.

ویژگی های شوهر ایده آل

از مجادله و دعوا دوری کند:

در مورد برخی مسائل بی‌ارزش و بی‌اهمیت با همسر خود مجادله نکنید. انتقاد‌پذیر باشید و در عین حال از انتقادی که اصلا سازنده نیست؛ اجتناب کنید. بابت کارهایی که همسرتان برای شما انجام می‌دهد از او تشکر کنید.

انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید:

اگر سطح انتظارات شما از همسرتان غیرواقعی و بالا است؛ لطفا به فکر متعادل‌کردن آنها باشید.

البته این موارد و شیوه‌ها بسیار زیاد هستند؛ که در اینجا فقط به چند مورد اکتفا کردیم. شما چه ویژگی‌هایی را برای شوهر ایده‌آل در نظر دارید؟ لطفا زیر این مقاله نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ویژگی های شوهر ایده آل

 

اشتراک گذاری این مقاله در ...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوره‌ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x