آشنایی با آسیب های ازدواج با زن مطلقه

فهرست مطالب

آشنایی با آسیب های ازدواج با زن مطلقه

آشنایی با آسیب های ازدواج با زن مطلقه

به دلیل شرایط و انتخاب نامناسب و نادرست، متاسفانه بعضی از روابط زناشویی به بن بست می رسند و زوجین مجبورند از یکدیگر طلاق بگیرند. در کشور ما نیز آمار طلاق شدیدا رو به افزایش است. اما تعدادی از کسانی که طلاق می گیرند دوست دارند که زندگی تازه ای تشکیل بدهند. البته ازدواج دوم زن و مرد معایب خاص خودش را نیز دارد. در این این مطلب قصد داریم  به آسیب های ازدواج با زن مطلقه بپردازیم.
یکی از مهمترین آسیب های ازدواج با زن مطلقه رجوع یا همان بازگشت به همسر اول است. متاسفانه بعد از ازدواج ممکن است همسر اول زن پشیمان شود.

آسیب های اجتماعی و روانی زن بعد از طلاق

در ابتدا باید بگوییم که متاسفانه بانوان بعد از طلاق آسیب های زیاد روحی و مادی را در زندگی خود تجربه خواهند کرد. در جامعه ما بعضی از زنان به دلیل علاقه نسبت به همسر اول خود و نیز احساساتی بودن شان افسردگی های شدیدی می گیرند. این بانوان لبرایز از خاطرات خوب و بد زندگی با همسر اولشان هستند. این بانوان در واقع بعد از طلاق به پوچی می رسند. بانوان مطلقه دیگر نمی توانند آنگونه که باید در جمع فامیل حضور پیدا کنند. آنها گوشه گیری را انتخاب می کنند. چون بدترین شکست عمرشان را خورده اند. بانویی که در جوانی بیوه شده است نمی تواند مثل سابق شاد و سرحال باشد.

آیا یک مرد مجرد می تواند با زن مطلقه ازدواج کند؟

در ابتدا بگوییم که این نظریه کاملا نسبی است.  شاید بسیاری از آقایان با زن مطلقه ازدواج کرده و اتفاقا ازدواج خوبی هم  داشته اند. اما به طور کلی روانشناسان این ازدواج را به دلایل زیر رد می کنند:

– پسر مجرد فکر می کند که شرایط ازدواج با زن مطلقه بسیار آسان تر و راحت تر از دختر مجرد است. زیرا به مراتب خواسته های او کمتر شده و هر چه می گوید زن نه نمی گوید. فکر می کنند زنان مطلقه خواسته های مالی کمتری دارند و مهریه کمتری می خواهند. بعضی از زنان مطلقه حتی از مراسم ازدواج نیز می گذرند. در کل می تواند بدون درد سر زندگی جدید را شروع کنند.

– بعد از ازدواج درخواست های این زن از شوهرش کم می شود. دیگر برای او امر و نهی نمیکند و از ترس شکست در ازدواج دومش سعی می کند هر طور که شده این شرایط فعلی و موجود را حفظ کند.

– دخالت های فامیل و خانواده او نیز بسیار کمتر می شود و پسر در آزادی مطلق می تواند هر حرفی به او بزند و هر چیزی به او بگوید.

– مدیریت یک زن مطلقه به دلیل تجربیات ازدواج اش قبلی بیشتر می شود. در واقع به پختگی نسبتا کاملی می رسد و می تواند یک زندگی را اداره کند.

– زنان مطلقه برای بهتر شدن زندگی همسر دومشان تلاش می کنند و سعی می کنند جلوی فامیل نشان دهند که مقصر زندگی اولشان آنها نبوده اند و در واقع همه چیز تمام است.
آشنایی با آسیب های ازدواج با زن مطلقه

آسیب های ازدواج با زن مطلقه چیست؟

روانشناسان معتقدند این طرز فکر مردان نسبت به ازدواج با زن مطلقه به طور نسبی صحیح است اما می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

یادآوری ازدواج قبل

یکی از آسیب های ازدواج با زن مطلقه این است که این زنان مدام خاطرات همسر اول را در ذهن خود مرور می کنند. این مثل جالب را شنیده اید که می گوید هیچ بختی مثل بخت اول نمی شود؟ مصداق بارز این جمله است.

مقایسه کردن

یکی دیگر از آسیب های ازدواج با زن مطلقه این است که زن در مقام مقایسه بر می آید. یعنی کوچکترین ایراد شما را با همسر اول خودش مقایسه می کند. طرز صحبت کردن شما، چهره شما، هیکل، مسائل اقتصادی و شغل و نوع برخوردتان در اجتماع را با همسر اول خود مقایسه کرده و حتی گاهی در دعوا نیز آن را به زبان می آورد.

مسائل روانی زن مطلقه

می دانید که به دلیل طلاق، زن آسیب های روحی شدیدی می بیند. این زن خاطره بسیار تلخی داشته و بسیار حساس و شکننده است. یکی از آسیب های ازدواج با زن مطلقه این است که شما همیشه باید مراقب باشید که حرفی نزنید که او را ناراحت کنید. کوچکترین کلمه ای که از دهان شما بیرون بیایید باید در ابتدا در ذهن خود بگویید آیا به زنم بر نمی خورد؟ یا در فامیل نیز اگر صحبتی از ازدواج دوم به شود همسر شما ناراحت نشود و به خود نگیرد.
آشنایی با آسیب های ازدواج با زن مطلقه

رجوع دوباره به همسر اول

یکی از مهمترین آسیب های ازدواج با زن مطلقه رجوع و بازگشت به همسر اول است. متاسفانه بعد از ازدواج ممکن است همسر اول زن پشیمان شود. ممکن است گاهی  دلش برای زندگی قبلی اش تنگ شود. مرد گاهی ممکن است به هر دری بزند تا زنش را پیدا کند. گاهی نیز شماره او را دارد و به او زنگ می زند. زن نیز به دلیل احساسات و خاطراتی که با او داشته نمی تواند از او بگذرد. متاسفانه این ارتباط پایه های زندگی شما را سست خواهد کرد.  حتما باید مراقب این موضوع باشید.

آسیب های ازدواج مردان با زنان مطلقه دارای فرزند

زنان مطلقه بچه دار وضعیت شما را بسیار سخت تر خواهند کرد. زیرا علاوه بر اینکه باید برای او وقت بگذارید و مدام سعی کنید دل او را به دست بیاورید. باید از بچه او نیز نگهداری و مراقبت کنید. به او توجه کنید و مخارج او را تامین کنید. اگر قصد داشته باشید خودتان بچه دار شوید نباید میان او و فرزند قبلی همسرتان کوچکترین فرقی بگذارید.

با محدودیت دو چندان روبرو هستید

تربیت فرزند همسرتان کاملاً باید محدود شده  باشد. حتی گاهی از اشتباهات او حتما باید بگذرید تا همسرتان ناراحت نشود. گاهی فرزند همسرتان به دلیل اینکه از پدر اصلی خود دور بوده مشکلات روحی زیادی برای زندگی شما ایجاد خواهد کرد.
بهانه گیر و عصبی شده و گاهی حتی ممکن است برای فرزند شما نیز مشکلاتی ایجاد کند. در این صورت علاوه بر تهیه معاش زندگی باید سعی کنید توازن و تعادل را در زندگی خود ایجاد کنید. این امر به روحیه قوی و اعصاب قوی نیاز دارد. میدانید در این شرایط و مشکلات اقتصادی کنونی کمتر کسی از عهده چنین کار سختی بر می آید.

توصیه ما به شما

اینکه بانوان مطلقه حق زندگی ندارند؛ تصوری کاملا اشتباه است. او حق دارد زندگی خوب و خوشی را داشته باشد. زن مطلقه دوست دارد مانند سایر زنان به آرزوهای خود برسد.
اما مهم ترین نکته در انتخاب زن مطلقه این است که با او شرایط یکسانی داشته باشید. در واقع شما نیز قبلا طلاق گرفته باشید. دراین صورت هم درد او خواهید بود شما  هیچ برتری نسبت به او نداشته باشید که در آینده دچار مشکل خواهید شد. در آخر این مثال را عنوان می کنیم که «کبوتر با کبوتر باز با باز کند هم جنس با هم جنس پرواز.»
آشنایی با آسیب های ازدواج با زن مطلقه

اشتراک گذاری این مقاله در ...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوره‌ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x