logo
بررسی تاثیر مسائل مالی بر ازدواج

فهرست مطالب

بررسی تاثیر مسائل مالی بر ازدواج

بررسی تاثیر مسائل مالی بر ازدواج

یکی از موارد بسیار مهمی که قبل از ازدواج تمامی دختران و پسران به آن توجه ویژه ای می کنند؛ مسائل اقتصادی است. تاثیر مسائل مالی در ازدواج مخصوصا در شرایط کنونی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع مهمترین مساله بعد از مسائل اخلاقی، بحث در مورد مساول اقتصادی می باشد. در این مطلب قصد داریم به  تاثیر مسائل مالی در امر مقدس ازدواج اشاره خواهیم کرد.
همه ما می دانیم که بدون پس انداز کردن حتی نخواهیم توانست به ازدواج فکر کنیم. پس انداز نقش بسیار مهمی در آرامش و آسودگی خیال ما در آینده خواهد داشت.

تاثیر مسائل مالی در ازدواج پسر و دختر

این مساله بسیار مهم بیشتر ذهن آقایان را درگیرخود کرده است تا بانوان. تمامی آقایان می دانند که قبل از ازدواج باید از جهت مالی به حدی برسندکه قادر باشند زندگی خود و همسرشان را به تنهایی اداره کنند. تهیه مسکن، هزینه های ازدواج و مدیریت مالی خانواده بر عهده او می باشد. زیرا ممکن است که خانوم نیز شغل مناسبی نداشته باشد. خانم ها نیز قبل از ازدواج به فکر تهیه جهیزیه آبرومند برای خودشان هستند. بدون تعارف بگوییم بدون تهیه هزینه های ازدواج نمی توان یک ازدواج کامل و شادی داشت. در ادامه متوجه تاثیر مسائل مالی بر مسئله ازدواج خواهیم شد:

پس انداز برای ازدواج

همه ما می دانیم که بدون پس انداز کردن حتی نمی توانیم به ازدواج فکر کنیم. پس انداز تاثیر مهمی در آرامش و آسودگی خیال ما در آینده خواهد داشت. به عنوان مثال آقایونی که در دوران مجردی تمام پول خود را خرج کرده اند تضمینی برای داشتن ازدواجی موفق نخواهند داشت. اگر مردی در خانواده ای با سطح اقتصادی متوسط، مثلاً در 30 سالگی قصد ازدواج داشته باشد حداقل باید 6 الی 10 سال قبل باید برای این لحظه برنامه ریزی و پس انداز کند. تاثیر مسائل مالی در ازدواج در این مورد بسیار زیاد است.
بررسی تاثیر مسائل مالی بر ازدواج
تهیه مسکن
یکی از معضلات اساسی که بیشتر جوانان پیش از ازدواج بسیار با آن درگیر هستند، تهیه مسکن است. تاثیر مسائل مالی در ازدواج در این مورد آنقدر زیاد شده است که حتی گاهی زوجین از ازدواج منصرف می شوند. هر پسر و دختری دوست دارند زندگی مستقلی برای خودشان داشته باشند. هیچ پسر و دختری دوست ندارد عروس یا داماد سرخانه شود. یا خانواده هایاشان در زندگی آنها دخالت کنند.
حتی گاهی سابقه داشته است که بعضی از خانواده ها یک واحد مستقل و در همان آپارتمانی که خودساکن هستند به فرزندانشان داده اند. اما به دلیل دخالت ها و برخی مشکلات پسر و دختر مجبور شده اند خانه در جای دیگری را برای خود اجاره کنند. به همین دلیل است که خانواده ها تمام تلاش خود را می کنند تا حداقل بتوانند محلی مستقل را برای فرزندشان اجاره کنند یا حتی برای آنها بخرند.
هزینه های ازدواج
مورد بعدی تهیه هزینه های مالی ازدواج است. درست است  کسی با تجملات و مراسم های آنچنانی اصلا موافق نیست. اما برآورده کردن حداقل امکانات و مراسم عروسی بر عهده مردان می باشد. البته بعضی از خانواده ها با یکدیگر توافق می کنند که مراسم بسیار ساده خانوادگی بگیرند و از ریخت و پاش های اضافی جلوگیری کنند. در عوض جهیزیه ساده ای هم به دخترشان بدهند. این توافقی است که بین دوطرف صورت میگیرد. ولی در کل خانواده ها باید سعی کنند برحسب توانایی مالی دو طرف از یکدیگر توقع داشته باشند.
تهیه جهیزیه
تاثیر مسائل مالی در ازدواج تنها به موارد بالا ختم نمی شود. طبق آدام و رسوم ازدواج، تهیه جهیزیه بر عهده خانواده دختر می باشد. البته باید در حد سطح طبقاتی هر خانواده از آنها توقع داشته باشید. بعضی از آقایون متاسفانه در زمینه مدل و وسائل خانه نیز نظر می دهند. بدون اینکه حتی شرایط مالی خانواده دختر را در نظر بگیرند. همین باعث بروز مشکلاتی بزرگ در زندگی زوجین می شود. این موضوع حتی ممکن است گاهی ازدواج را به هم بزند. بهتر است تمام سعی خود را بکنید همه چیز را در حد معمولی بخرید. خریدن بعضی از وسایل ضروری نیازهای اساسی تشکیل یک زندگی دو نفره هستند. اما برای همان وسایل قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارد.

نکته: آقایانی که دوست دارند زندگی و وسایل لوکسی در زندگی خود داشته باشند، علاوه براینکه باید  در حد جهیزیه لوکس، عروسی لوکسی برای دختر بگیرند، باید سراغ خانواده های هم سطح خودشان بروند. فشارهایی که برای خریدن همین وسایل معمولی و به ظاهر لوکس بر عهده بعضی از خانواده های دختران است گاهی آنقدر زیاد است که ممکن به افسردگی آنها منجر شود.
بررسی تاثیر مسائل مالی بر ازدواج

تامین مخارج زندگی
تا این بخش، تا حدود زیادی درباره تاثیر مسائل مالی در ازدواج آشنا شدید. یکی از موارد بسیار مهم دیگر بعد از ازدواج تامین مخارج زندگی می باشد. این وظیفه عموما بر عهده مردان می باشد. امروزه یکی از پایه های مهم زندگی میزان درآمد مرد است. البته پیدا کردن مردی که هم از نظر اخلاقی و  هم مسائل مالی در بالاترین درجات باشد کار بسیار سختی است. بهتر است در این زمینه دختران سطح توقعات خود را تا حدودی پایین بیاورند. زیرا توقعات زیاد مالی از مرد باعث سردی در روابط می شود. همین که شغل مناسب و آبرومندی داشته باشد و قادر به تامین هزینه های زندگی باشد به نظر کافی به نظر می رسد.

تاثیر مسائل مالی در ازدواج فقط به موارد بالا خلاصه نمی شود. در زیر مواردی را که به علت مشکلات اقتصادی، ازدواج و زندگی زناشویی را دچار مشکل کرده است را برای شما توضیح خواهیم داد:

مهمانی های بیش از حد 
در بعضی موارد ممکن است زن و یا مرد مجبور باشند علی رغم میل باطنی خود مدام پول خود را صرف مهمانی های آنچنانی کنند. در این صورت تمام پس انداز خانواده خرج مهمانی های غیر ضروری شده و زن و شوهر مدام در زندگی خود درجا می زنند. همین وضع باعث کشمکش و دعوا میان زن و شوهر می شود. خانواده های این زوج باید در رفت و آمد خود مدیریت داشته باشند، که خدای نکرده به دلیل مسائل مالی فرزندانشان تحت فشار قرار نگیرند.
اسراف 
اسراف در هیچ دین و آیینی پسندیده نیست. در تمامی موارد باید تعادل حفظ شود. متاسفانه بعضی از زوجین به دلیل اسراف و ریخت و پاش های آنچنانی هزینه های زیادی را به همسر خودشان تحمیل می کنند. سعی کنید حتی اگر توان مالی تان نیز زیاد است صرفه جویی را در زندگی تان بیاموزید. زیرا همیشه در به روی یک پاشنه نمی چرخد.
مخفی کردن حقوق 
می دانید که تاثیر مسائل مالی در زندگی زوجین بسیار مهم است. پس مخفی کردن میزان درآمد چه از طرف زن و چه مرد اصلا کار پسندیده ای نیست. بهتر است در این مورد شفاف سازی شود. در این صورت است که می توان بر حسب هزینه های دریافتی، میزان هزینه های زندگی زوجین را تخمین زد. پس حتما باید قبل از ازدواج، متوسط درآمد خود را در ماه را  با همسر آینده تان در میان بگذارید تا درآینده به مشکلاتی از این قبیل نخورید.

نکته اول : به دلیل اینکه تاثیر مسائل مالی در ازدواج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، حتما باید با خانواده ای وصلت کنید که از لحاظ مالی هم سطح شما باشند. ممکن است در بسیاری از موارد آقایون به دلیل ثروت خانم با او ازدواج می کنند، اما خانومشان در زندگی زناشویی ثروتش را در اختیار مرد خود قرار نمی دهد و همین موضوع مشکلاتی را در زندگی آنها ایجاد می کند.

نکته دوم: می دانید که تمام مشکلات مالی در زندگی بر عهده مردان می باشد. به همین دلیل او گاهی خسته می شود. این فرد دچار اختلالات رفتاری می شود. این موضوع ممکن است بر روی تربیت فرزندان  نیز تاثیرات منفی و ناخوشایندی بگذارد. پس بهتر است  بانوان در این مورد به آقایان در زندگیشان کمک کرده و در جستجوی شغل مناسب باشند. زیرا در اینصورت میتوان بار زندگی را از دوش یک نفر برداشت و به او برای رسیدن به زندگی بهتر کمک کرد.

بررسی تاثیر مسائل مالی بر ازدواج

اشتراک گذاری این مقاله در ...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوره‌ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x