تاثیر و نقش خانواده در یک ازدواج ناموفق

فهرست مطالب

تاثیر و نقش خانواده در یک ازدواج ناموفق

تاثیر و نقش خانواده در یک ازدواج ناموفق

ازدواج تنها زندگی مشترک بین دو نفر نیست بلکه دو خانواده گاهی با دیدگاه های کاملا متفاوت با یکدیگر وصلت می کنند. به همین دلیل دخالت های این خانواده ها در زندگی زناشویی فرزندان شان کاملا انکار ناپذیر است. تاثیر خانواده در یک ازدواج ناموفق بسیار زیاد است. در این مطلب قصد داریم درباره تاثیرات خانواده در یک ازدواج ناموفق بپردازیم.
مهم ترین تاثیر خانوادده در یک ازدواج ناموفق می تواند طلاق و جدایی زوجین از یکدیگر باشد. یکی از مسائلی که باعث طلاق می شود دخالت های بیجای خانواده ها می باشد.

مقدمه

ازدواج تنها زندگی مشترک میان دو نفر نیست. بلکه دو خانواده گاهی با دیدگاه های کاملا متفاوت با هم وصلت می کنند. به همین دلیل دخالت های این خانواده ها در زندگی زناشویی فرزندان شان کاملا انکار ناپذیر است. تاثیر خانواده در یک ازدواج ناموفق بسیار زیاد است. اگر ازدواج موفق باشد ممکن است تا حدی آنها را به چالش بکشد ولی مشکل خاصی ایجاد نکند.
اما اگر ازدواج ناموفق باشد این مشکلات را در بعضی موارد بسیار بیشتر خواهد کرد. ولی گاهی نیز ممکن است اثرات مثبتی بگذارد. به شرطی که با منطق و عاقلانه فرزندان شان را راهنمایی کنند. به حدی زیاد خواهد شد که منجر به طلاق و جدایی زوجین نیز می شود. در این مقاله قصد داریم درباره تاثیرات خانواده در یک ازدواج ناموفق را با یکدیگر بررسی کنیم .

تاثیر خانواده در یک ازدواج ناموفق چیست؟

این موضوع از دو جهت قابل بحث و بررسی است:
تاثیر خانواده در یک ازدواج ناموفق از دیدگاه مثبت
تاثیر خانواده در یک ازدواج ناموفق از دیدگاه منفی

تاثیر خانواده در یک ازدواج ناموفق از دیدگاه مثبت چگونه است؟

خانواده ها پشتیبان فرزندانشان هستند
خانواده ها همیشه حامی و پشتیبان فرزندانشان بوده اند. حتی قبل از ازدواج، بعد از ازدواج و تا زمانی که هستند مدام در کنارشان بوده اند و برای آنها دلسوزی می کنند. بدون شک اگر فرزندشان نیز ازدواج ناموفقی داشته باشد تمام تلاش خودشان را خواهند کرد تا  مشکلات زناشویی میان آن ها را حل کنند.
تاثیر و نقش خانواده در یک ازدواج ناموفق
تاثیرات روحی و روانی در یک ازدواج ناموفق
از جمله تاثیرات خانواده در یک ازدواج ناموفق در رابطه با مسائل روحی و روانی است. خانواده ها با حضور خود به فرزندان شان دلگرمی خواهند داد؛ حتی با وجود اینکه می دانند شاید ازدواج فرزندشان به سرانجام نرسد و به آن ها اطمینان می دهند که بعد از طلاق آنها را تنها نخواهند گذاشت.
این خانواده ها در مرحله اول مشاوران بسیار خوبی برای آنها هستند. تمام تلاش شان را می کنند تا ازدواج آن ها به طلاق ختم نشود. اگر به هر دلیلی تصمیم فرزندن شان طلاق بود هزینه های زیادی را برای بازیابی روحیه فرزندشان متقبل خواهند شد. سعی می کنند آب در دل فرزندشان تکان نخورد و سعی می کنند با مراجعه به روانشناسان حال دل فرزندشان را خوب کنند.
تاثیر مالی خانواده در یک ازدواج ناموفق
بیشتر افراد از اینکه نکند ازدواج فرزندشان ناموفق باشد و از این موضوع که دوباره به خانواده های خود رجوع کنند می ترسند. این ترس ناشی از بار مالی اقتصادی است که خانواده مجبور است متحمل شود. خانواده ای که تمام سرمایه خود را برای خوشبختی فرزندانشان خرج کرده اند برای آنها مسکن و کار مناسب تهیه کرده اند و جهیزیه داده اند.
این موضوعات مشکلات و فشارهای روحی فراوانی را بر روی دوش فرزندانشان به وجود می آورد. ترس از اینکه دوباره به آنها رجوع کنند ذهن شان را درگیر خواهد کرد. بعد از ازدواج  اگر فرزندشان دچار مشکلات مالی شود تا حد توان سعی خود را می کنند. این مشکلات را برطرف کنند تا دلیل ازدواج ناموفق فرزندشان مشکلات مالی نباشد. حتی پس از طلاق تلاش می کنند استقلال فرزندشان حفظ شود و راحت تر زندگی کنند. به همین دلیل تاثیر خانواده ها از لحاظ مالی در ازدواج ناموفق فرزندشان اهمیت بسیار زیادی دارد.
تاثیر و نقش خانواده در یک ازدواج ناموفق
تاثیر دخالت خانواده در یک ازدواج ناموفق از دیدگاه مثبت

تمامی دخالت های والدین در ازدواج بد نیست. اغلب یک پادرمیانی ساده میتواند بسیاری از مشکلات حاد را حل کند. ازدواج ناموفق اگر ریشه ای نباشد می تواند اصلاح و درمان شود به شرطی که سبک دخالت دراین خانواده ها گوناگون باشد. دخالت های یک خانواده می تواند امید را در زندگی زناشویی افزایش دهد. در واقع اصل زندگی این است که در یک دعوا و کشمکش به جای اینکه هیزم در آتش بریزیم آب در آتش بریزیم و آتش کینه و نفرت زوجین را خاموش کنید. نقش پدر و مادر در زندگی زوجین می تواند آنقدر زیاد باشد که سرنوشت یک زندگی را عوض کند.

البته بعضی موارد ممکن است با وجود تمام تلاش ها نتیجه ای در بر نداشته باشد. تاثیر خانواده در یک ازدواج ناموفق در این حالت بسیار زیاد است. بعد از طلاق نیز دخالت های مثبت خانواده باعث می شود فرزندشان از حالت گیجی و دو دلی خارج شوند و زندگی جدیدی را آغاز کنند.

تاثیر خانواده در یک ازدواج ناموفق از دیدگاه منفی

تاثیر و نقش خانواده در یک ازدواج ناموفق

دلیل اصلی طلاق در ازدواج ناموفق، خانواده ها هستند
متاسفانه مهم ترین تاثیر خانوادده در یک ازدواج ناموفق می تواند طلاق و جدایی زوجین از یکدیگر باشد. یکی از مسائلی که باعث طلاق زوجین از یکدیگر می شود دخالت های بیجای خانواده ها می باشد. حال فرض کنید که این ازدواج ناموفق نیز باشد. هیچ کس نمی تواند از این طلاق جلوگیری کند. این خانواده ها استرس و اضطراب و تنش را در زندگی فرزندان شان روز به روز بیشتر می کنند و همان کورسوی امید برای ادامه زندگی را نیز از آنها می گیرند.
تاثیر خانواده در یک ازدواج ناموفق در انتخاب همسر ایده آل
از همان ابتدا خانواده می تواند در تعیین سرنوشت فرزندشان نقش داشته باشد. درست است که تصمیم نهایی را فرزندشان می گیرد؛ اما خانواده اش در شناخت خلق و خو و رفتار همسر آینده فرزندشان می توانند کمک فراوانی کنند. حال فرض کنید که این خانواده بدون شناخت و بدون هیچگونه تحقیقی پایشان را در یک کفش می کنند تا فرزندشان با فرد مورد مدنظر آنها ازدواج کند. فقط به خاطر اینکه شخص پولداری است یا جایگاه اجتماعی خوبی دارد نمی تواند همسر ایده آلی باشد. همین دخالت های بی مورد می تواند زمینه ساز شکل گیری یک ازدواج ناموفق باشد.
تاثیر و نقش خانواده در یک ازدواج ناموفق
تاثیر خانواده در یک ازدواج ناموفق و بعد از طلاق زوجین
تاثیرات خانواده به همین جا ختم نمی شود. این افراد بعد از طلاق فرزندشان پایشان را کنار می کشند. انگار نه انگار که اتفاقی میان آنها افتاده است. فکر کنید این مشکل به دلیل حضور آنها بوده باشد. این خانواده ها فشار روحی فرزندشان را زیادتر می کنند و هیچگونه حمایت مالی و عاطفی از فرزندشان نخواهند کرد. این موضوع بسیار فاجعه بار است. فرزندشان سرخورده خواهد شد و گاهی به انتهای خود خواهد رسید. بهتر است خانواده ها درمورد رفتارها و تصمیماتشان تجدید نظر کنند. در ازدواج مگر اینکه به انتها رسیده باشید و به هیچ عنوان ادامه زندگی برای تان مقدور نباشد که بخواهید طلاق بگیرید.

توصیه ای به خانواده های عزیز

خانواده های عزیز سعی کنید مثبت ترین تاثیرات را در زندگی فرزندتان بگذارید. شاید در یک ازدواج موفق نیز به دلیل حضور مثبت شما کورسوی امیدی پیدا شود. خانواده های عزیز گاهی خود درمان درد فرزندان تان هستید. نقش خود را در زندگی آنها دست کم نگیرید و سعی کنید به نحو احسنت آن را به سرانجام برسانید. حضورشما درزندگی فرزندان تان بسیار مهم است. هم حضور منفی و هم حضور مثبت شما.
تاثیر و نقش خانواده در یک ازدواج ناموفق

اشتراک گذاری این مقاله در ...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوره‌ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x