logo
دوستی های پیش از ازدواج

فهرست مطالب

دوستی های پیش از ازدواج

دوستی های پیش از ازدواج

در این مقاله قصد داریم در مورد نقش دوستی های پیش از ازدواج در ازدواج و زندگی آینده افراد بپردازیم. آیا این دوستی ها به ازدواج ختم می شوند؟ و اینکه اگر به ازدواج ختم شوند آیا ازدواج موفقی خواهند بود یا خیر؟  در ادامه با ما همراه باشید…
دوستی های پیش از ازدواج باعث می شود یک نوع وابستگی شدید در دختر و پسر ایجاد شود. این نوع وابستگی در زندگی آینده بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

مقدمه

انسان موجودی اجتماعی است و برحسب نیاز خود با اجتماع و انسان های اطراف در ارتباط می باشد. بالطبع این فرد در اجتماع دوستان بسیار زیادی دارد. از میان دوستان خودشان افرادی هستند که با آن ها رابطه بسیار نزدیک تری دارند. در واقع این افراد سنگ صبورش هستند. این دوستان گاهی هم جنس هستند و گاهی نیز از جنس مخالفند. گاهی روابط آنها از مرز دوستی های معمولی گذشته و به روابط عاشقانه ختم می شود.
در این مقاله تصمیم گرفته ایم در مورد نقش دوستی های پیش از ازدواج را در ازدواج و زندگی آینده بپردازیم. آیا این دوستی ها به ازدواج ختم می شوند؟ و اینکه اگر به ازدواج ختم شوند آیاازدواج موفقی خواهندبود یا خیر؟
دوستی های پیش از ازدواج

دوستی های قبل از ازدواج خوب است یا بد؟

در این مورد روانشناسان نظریات گوناگونی دارند. عده ای اعتقاد دارند که دوستی های قبل از ازدواج باعث شناخت بیشتر دو طرف شده و این شناخت برای داشتن ازدواج موفق لازم است. عده ای دیگر هم معتقدند که بر اساس آموزه های دینی و اسلامی دوستی های پیش از ازدواج توصیه نمی شوند. این دوستی ها مزایا و معایبی دارند که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم می پردازیم.

مزایای نقش دوستی های پیش از ازدواج

قبل از بحث در مورد مزایای نقش دوستی های پیش از ازدواج در امر مقدس ازدواج و زندگی آینده، این موضوع را به شما خاطر نشان کنیم که این دوستی ها باید از روی منطق و عقل باشند تا نتیجه بدهند. دوستی های کوتاه مدت و هدفمند که به سرعت به ازدواج ختم می شوند.
داشتن شناخت کافی از یکدیگر
یکی از مزایای مهم دوستی های پیش از ازدواج این است که دو طرف می توانند شناخت کاملی از یکدیگر به دست بیاورند. این دوستی ها می تواند باعث شود که از نکات مثبت و منفی اخلاق همسر آینده خود بیشتر اطلاعات پیدا کنید. چون در حین دوستی ها بالاخره شرایطی به وجود می آید که فرد از مساله ای ناراحت شود و عکس العمل نشان دهد. شما می توانید به راحتی او را ارزیابی و بررسی کنید.
دوستی های پیش از ازدواج
هماهنگی مسائل و خواسته ها قبل از ازدواج
مزیت دیگر نقش دوستی های پیش از ازدواج در مسئله ازدواج این است که در بعضی ازدواج های سنتی به دلیل عدم شناخت کافی دختر و پسر، نمی توان تمام مسائل را بررسی کرد. در دوستی های هدفمند دختر و پسر وقت آن را دارند تا در مورد تمام مسائل با هم گفتگو کنند. موضوعات مهمی از قبیل محل زندگی، تعیین میزان مهریه، خواسته ها و علایق زندگی، نوع برخورد با خانواده های دوطرف و مسائلی از این دست می تواند در سبک و کیفیت زندگی تاثیر خوبی و مثبتی داشته باشد.

معایب نقش دوستی های پیش از ازدواج

اگر این نوع دوستی ها طولانی شود و هدف آن تنها سوء استفاده باشد و به زور به ازدواج ختم شوند؛ بهتر است هر چه زودتر از آن جلوگیری کنید. در ادامه می توانید با معایب این نوع ازدواج ها آشنا شوید.
آسیب های روحی روانی
یکی از معایب دوستی های پیش از ازدواج این است که گاهی دختر ممکن است به پسر بسیار نزدیک شده و با او رابطه داشته باشد. این دختر به نیت ازدواج سعی می کند پسر را برای خودش  کند. اما غافل از آنکه پسر بسیار تنوع طلب بوده و دختر را ترک می کند. ممکن است برعکس این قضیه نیز اتفاق بیافتد. این رابطه ها حتی اگر به ازدواج ختم شود، ازدواج موفقی نخواهند بود. به همین دلیل نقش دوستی های پیش از ازدواج در ازدواج در این مورد بسیار منفی است و جز آسیب هیچ فایده دیگری نخواهد داشت.
آسیب های انسانی و معنوی
یکی از نقش های دوستی های پیش از ازدواج در ازدواج و زندگی آینده، آسیب های معنوی و انسانی است. در این گونه دوستی ها شخص مدام احساس ترس و اضطراب از گناه کردن دارد. خصوصا این که اگر در خانواده مذهبی نیز تربیت شده باشد. این دختر یا پسر پس از ازدواج هر لحظه ممکن است ترس این را داشته باشند که در دعوا، پدر و مادرشان از دوستی آنها پیش از ازدواج آنها با خبر شوند. این موضوع اضطراب آن ها را تشدید کرده و اجازه نخواهد داد زندگی خوبی را داشته باشند.
دوستی های پیش از ازدواج
انتخاب از روی احساس نه عقل
دوستی های پیش از ازدواج باعث می شود یک نوع وابستگی شدید در دختر و پسر ایجاد شود. این نوع وابستگی در زندگی آینده آنها  بسیار تاثیر گذار خواهد بود. زیرا شخصی که عاشق است همواره با احساسات خودش تصمیم می گیرد. او مشکلات اخلاقی همسر آینده اش را نادیده خواهد گرفت. برای زندگی آینده اش کورکورانه تصمیم گیری می کند و در زندگی به مشکلات بزرگی خواهد خورد.
بی آبرو شدن
یکی از موارد مهمی که در دوستی های قبل از ازدواج مهم است ترس از بی آبرو شدن در اجتماع است. به دلیل نوع فرهنگ و هنجارهای جامعه دوستی دختر و پسر به هیچ وجه در هیچ زمینه ای پسندیده نمی باشد. به همین دلیل حتی پس از ازدواج آنان ممکن است این مطلب در اقوام و فامیل و یا حتی همسایه ها بر سر زبان ها بیافتد. در این صورت آسیب جدی خواهید دید؛ مخصوصا دختران که در جامعه کنونی بسیار آسیب پذیر تر از آقایان هستند.
مشکوک شدن پس از ازدواج
نقش دوستی های پیش از ازدواج به همین موارد خلاصه نمی شود. بسیاری از دختران و پسرانی که پیش از ازدواج با یکدیگر دوست بوده اند به یکدیگر بی اعتماد هستند. این افراد همیشه می ترسند که همسرشان با شخص دیگری نیز دوست شود و تجربه دوستی های بیشتری را داشته باشد. این حس برای دو طرف بسیار آزاردهنده است. هر لحظه باید به دنبال همسرشان باشند یا آن را چک کنند که دست از پا خطا نکند. در این صورت نه خودشان از زندگی مشترکشان لذت می برند و نه اجازه می دهند همسرشان راحت باشد.
دوستی های پیش از ازدواج

نکاتی در مورد دوستی های پیش از ازدواج

اگر می خواهید با کسی دوست بشوید این نکات را حتما در نظر بگیرید:
– هدف تان از این رابطه چیست؟
– از طرف مقابلتان چه می خواهید؟
– آیا قصد ازدواج دارید یا سوء استفاده؟
– آیا حرمت ها و چهار چوب های اخلاقی را رعایت کرده اید؟
– آیا قصدتان دوستی های طولانی مدت است یا اینکه دوست دارید دوستی تان به زودی به ازدواج ختم شود؟
– سعی کنید همیشه خود را جای دیگران بگذارید و برای فرد مورد نظرتان ارزش و احترام قائل باشید. سوء استفاده از دیگران تحت هیچ شرایطی و در هیچ دینی پسندیده نمی باشد. بهتر است با نیت خیر با شخص مورد نظر دوست بشوید و حرمت او را حفظ نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله در ...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوره‌ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x