logo

فهرست مطالب

مهم‌ترین دوره برای شناخت از همسر

مهم‌ترین دوره برای شناخت از همسر

در دوران عقد یکی‌از سنگین‌ترین و خطیرترین وظایف زندگی شخص بر عهده‌اش قرار گرفته و آن وظیفه‌ی شناخت دقیق و همه جانبه‌ی شباهت‌ها و تفاوت‌های ایشان با همسرش میباشد.
شاید بتوان دوران عقد را مهم ترین بازه زمانی از زندگی مشترک دانست. بخش اعظمی از اشخاص دوران عقد را دوران راحتی و آسایش دانسته و از آن تحت عنوان آخرین مجال برای تفریح و خوش گذرانی پیش از شروع زندگی مستقل و تحمل بار سنگین مسئولیت‌های آن یاد می‌نمایند. اما نباید از خاطر موفقیت که در‌این دوران یکی‌از سنگین‌ترین و خطیرترین وظایف زندگی شخص بر عهده‌اش قرار گرفته و آن وظیفه‌ی آشنایی دقیق و همه جانبه‌ی شباهت‌ها و تفاوت‌های ایشان با همسرش میباشد.

مهم‌ترین دوره برای شناخت از همسر
تفاوت‌ها طبیعی است

وجود مرتبه‌ای از اختلافات متفاوت شخصی، خانوادگی و خرده فرهنگی دربین زوج‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست. هرچند قبل از ازدواج و در مرحله‌ی تعیین همسر بایستی تلاش کرد تا شخصی را برای زندگی مشترک انتخاب کرد که حداقل تفاوت‌ها را با ما داشته باشد، ولی علی‌رغم این تلاش بازهم وجود سطحی از تفاوت‌ها و اختلافات اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

تفاوت‌های شخصی و فرهنگی زوجین تا آن‌جا که باعث به اختلافات عمیق و ریشه ای نگردد، می‌تواند به تکامل متقابل زوجین و رویش و تعالی آنان یاری دهد. به همین دلیل دو طرف می بایست سعی بر شناخت همه ‌جانبه‌ی این تفاوت‌ها کنند. زمان عقد دوران شناخت خصوصیت‌ها و انتظارات خود و طرف مقابل با هدف دست یافتن به یک تفاهم بنیادی و سازنده برای ادامه‌ی مسیر زندگی مشترک میباشد.

در راستای دست یافتن به این آشنایی و تفاهم، نقش مشاهده و شیوه های غیرمستقیم و غیرملموس قابل انکار نیست. به‌این‌معنی که زوجین بایستی رابطه گسترده و نزدیکی در موقعیت و محیط های متفاوت با یکدیگر برقرار کرده تا با کل مسائل و مشکلاتی که در آینده احتمال بروز خواهد رفت، آشنا شوند و آمادگی لازم را برای شایسته ترین و درست‌ترین برخورد در چنین شرایطی داشته باشند.

ریشه کدورت‌های زوجین

در کنار این مشاهدات غیرمستقیم و موشکافانه، برقراری تعامل بی واسطه و گفت‌وگوهای از صمیم قلب و به دوراز تظاهر و ناراحتی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار‌است. قسمت عمده‌ای از اختلاف‌نظرها و کدورت‌های همسران ناشی از سوء‌تفاهم هایی میباشد که از طریق گفت ‌وگوی بدون پرده و توأم با متانت به سادگی حل خواهند شد. زوجین می بایست از همین دوران عقد رابطه‌ی عاطفی و صمیمانه‌ خویش را به سلاح گفت ‌وگو و تعامل سازنده مجهز کرده تا در مسیر پر پیچ و تاب زندگی و در مواجهه با مشکلات مختلف آتی به شایسته ترین صورت ممکن از آن استفاده نمایند .با شناختی که زوجین از طریق کاربرد این روش ها نسبت به یکدیگر کسب می نمایند به نقاط مشترک وهمچنین تفاوت مو جود دربین خویش به خوبی پی خواهند برد و درین شرایط بایستی با رفتار منطقی و هوشمندانه سعی بر مدیریت هرچه بهتر ارتباط و زندگی مشترک خویش کنند.

مهم‌ترین دوره برای شناخت از همسرمهم‌ترین دوره برای شناخت از همسر

کلید موفقیت زندگی زناشویی

هرکدام از زوجین با به کارگیری از این توشه گران‌ بهایی که در دوران عقد به دست آورده اند، می بایست در کل طول مسیر زندگی همت کنند تا در اختلاف نظرهای جزئی و نه چندان اصلی و تعیین‌کننده در مقابل همسر خویش و به نفع زندگی مشترک‌شان گذشت نمایند. پذیرش این اختلافات کوچک شخصی و فرهنگی و کنار آمدن با آنان کلید پیروزی در زندگی زناشویی میباشد. در باب اختلافات وسیع و تعیین‌کننده نیز بایستی با استفاده از شناخت کاملی که در دوران عقد به دست آورده اند، از عوامل زمینه ساز آن‌ها دوری کرده تا زندگی مشترکشان در گیر اختلافات ویران کننده نشود.

 

اشتراک گذاری این مقاله در ...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوره‌ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x