نکاتی که در دوران نامزدی باید رعایت کرد

فهرست مطالب

نکاتی که در دوران نامزدی باید رعایت کرد

نکاتی که در دوران نامزدی باید رعایت کرد

دوران عقد تا ازدواج زمان مناسبی برای آشنایی زوجین با ویژگی‌ها و خصوصیات یکدیگر است، رفتارها، خواسته‌ها، اعتقادات و سبک زندگی افراد در این دوره تا حد بسیار زیادی مشخص می‌شود و می‌تواند راهنمای بسیار خوبی از آینده زندگی مشترک باشد.  در ادامه با ما همراه باشید.
زن و شوهرها هر بار که یکدیگر را می بینند، حتما و حتما باید به نکات ظاهری همسرشان توجه کنند و درباره آن با یکدیگر صحبت کنند.

همسر مناسبی باشید

هر جوانی در دوره عقد تا ازدواج باید بداند که تنها ۵۰ درصد خوشبختی در زندگی در گروی انتخاب همسر مناسب میباشد. یعنی زمانی که فردی ازدواج می کند باید بداند که ۵۰ درصد دیگر کاملا به خودش مربوط میشود یعنی این که او هم باید یک همسر  بسیار مناسبی باشد. پس رمز خوشبختی در دوران عقد تا ازدواج و بعد از آن نیز این است که هر فردی تلاش کند برای همسرش، همسری ایده آل باشد. چون اگر فردی به این نتیجه برسد و برای خوب بودن برای همسرش تلاش کند، خیلی از مشکلات زندگی اش را حل شده خواهد دید.

نکاتی که در دوران نامزدی باید رعایت کرد

رعایت چه مسائلی در دوران نامزدی تا ازدواج مهم است ؟

زمانی که جوانان در دوران عقد تا ازدواج هستند، باید به چندین نکته بسیار مهم توجه کنند تا مشکلات بسیار مهمی برای آنان ایجاد نشود:
– رفتار زن و شوهرها در دوران عقد از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است که اگر با رعایت ملاحظات نباشد، ممکن است آرامش زندگی شان را به شکلی جدی تهدید کند.

– معجزه‌ای به نام دوستت دارم در دوران عقد تا ازدواج و بعد از آن، زوج ها باید بدانند که محبت یک مفهوم نظری است که در قلب مکتوم است اما مودت یک واژه و مفهوم عملی است که باید حتما ابراز شود.

– گاهی اصلا مهم نیست که ما چه قدر نسبت به همسرمان محبت قلبی داریم بلکه مودت عملی ما مهم است. خرید یک شاخه گل برای همسرمان نشان می دهد که محبت ما به همسرمان هیچگاه بدون عمل نیست.

– زن و شوهرها در دوران عقد از گفتن جمله های احساسی مانند «دوستت دارم» برای خوشحال کردن یکدیگر، خیلی استفاده می کنند. پیامبر اکرم(ص) در این باره می فرمایند: این که مرد به زنش بگوید دوستت دارم، هرگز از قلب زن بیرون نخواهد رفت.

– امروزه روان شناس ها بررسی کرده و متوجه شده اند که بعضی جملات به دلیل قوی بودن حافظه بلند مدت خانم ها، از ذهن شان هیچگاه پاک نمی شود. بهتر است زن و شوهرها در همه لحظات زندگی شان از جملات کاملا محبت آمیز استفاده کنند و فکر نکنند فقط در مواقعی که سرشار از عشق هستند، باید جملات احساسی بیان کنند.

– به ظاهر یکدیگر توجه کنید

– در دوران عقد تا ازدواج و پس از آن نیز تاریخ مناسبت های مهم زندگی مشترک تان را از همین روزهای ابتدایی، یادداشت کنید تا آن را فراموش نکنید! تاریخ عقد، ازدواج، تولد یکدیگر و… برای خانم ها به خصوص در روزهای ابتدایی دوران عقد و زندگی مشترکشان، از اهمیت  بسیار ویژه ای برخوردار است.

– زن و شوهرها هر بار که یکدیگر را می بینند، حتما و حتما به نکات ظاهری همسرشان توجه کنند و درباره آن با یکدیگر صحبت کنند.

– پیراهن جدید شوهر یا مدل موی جدید خانم، اگر با واکنش خوب همسرش روبه رو شود، نشان دهنده این است که زوجین خیلی به یکدیگر اهمیت می دهند و همین در تقویت پایه های یک زندگی مشترک تاثیر زیادی دارد.
نکاتی که در دوران نامزدی باید رعایت کرد

رابطه ی جنسی دوران نامزدی

– دوران عقد تا ازدواج هر زن و مردی وظیفه دارد که به خواسته های جنسی همسر خود در حد معقول پاسخ دهد.

– رابطه ی جنسی دوران عقد از خود تعریفی دارد و این تعریف با توجه به خانواده های دو طرف، مخصوصاً دختر  کاملا متفاوت است.

– بسیاری از زوج ها با توجه به تعاریف مختلف خانواده های خود در این زمینه و بسط دادن یا کم کردن این دایره ی محدودیت به مشکلات فراوانی برمی خوردند.

– بعضی از زوج ها در دوران عقد بیش از حد رعایت کرده و به عبارتی حیا را در جای نادرست خودش استفاده می کنند.

– در دوران عقد تا ازدواج هر زن و مردی وظیفه دارند که به خواسته های جنسی همسر خود در حد معقول پاسخ دهند. اما باید توجه داشته باشند که با توجه به سخت‌گیری خانواده ها در  جلوگیری از باردار شدن دختر در دوران عقد، زوج در حد رابطه ی کامل جنسی پیش نروند.

– بعضی از دختران در دوران عقد، از برآورده کردن کوچکترین خواسته های همسر را به رفتن زیر سقف مشترک موکول می کنند و نمی دانند که اشتباه آن‌ها تا چه حد می تواند به رابطه ی سالم شان ضرر و زیان وارد کند.

– خانواده ها موظف هستند در دوران عقد شرایطی را به وجود آورند که زوج عقد کرده بتوانند با یکدیگر تنها باشند و در تنهایی بعضی از نیاز های یکدیگر را رفع کنند.

– در مواقعی سخت‌گیری بسیار خانواده ها در این رابطه که حتی خلوت کردن دختر و پسر را برای لحظه ای درست نمی دانند، این موضوع ریشه دار شده و حتی ممکن است دختر از طرف شوهر و پسر از طرف همسرش مورد شماتت قرار بگیرد.

– نباید فراموش کنیم که دختر و پسر در دوران عقد، کاملاً به یکدیگر حلال هستند و رابطه ی آن‌ها با یکدیگر نه تنها نادرست نیست، از طرفی دیگر باید به زوج آموزش داده شود که دوران عقد محدودیت هایی هم دارد و هر زوجی برای سرپیچی نکردن از قوانین دوران عقد باید بتواند این حدود را به خوبی رعایت کند.
نکاتی که در دوران نامزدی باید رعایت کرد

البته باید توجه کرد:
چون اغلب بعد از دوران نامزدی مراسم عروسی برگزار می شود، برای خود زوج هم لازم است تا محدودیت ها را رعایت کنند و توقعات معقول از یکدیگر داشته باشند و از طرفی دیگر رابطه ی کاملاً آزاد زناشویی در دوران عقد ممکن است باعث از دست دادن اشتیاق افراد برای زودتر رفتن زیر یک سقف شود و از طرف دیگر، چون در دوران عقد، زوج بیشتر با یکدیگر آشنا شده و امکان به تفاهم نرسیدن و به دنبال آن جدا شدن‌شان وجود دارد، بهتر است که رابطه جنسی شان کنترل شود.

ازدواج راهی برای برطرف کردن نیازهای مهم زندگی افراد است و فردی که به ازدواج روی می آورد، یعنی ارضای نیازهایش را از درست ترین و برگزیده ترین راه ممکن انتخاب کرده است، درست نیست که پس از عقد نیز راه را بر او بست و او را در انتظار نگه داشت و این انتظار باعث پشیمانی او از ازدواجش  گردد. بلکه باید با آموزش درست، راه را برای برآورده کردن خواسته هایش فراهم کرد.

مدت زمان دوران نامزدی

– به عقیده مشاوران و متخصصان امر ازدواج مناسب ترین مدت برای دوران عقد دختر و پسر ۶ ماه تا یک سال می باشد.

– در این مدت دختر و پسر می توانند خصوصیات شخصیتی، اجتماعی، خانوادگی و… فرد مقابل خود را به خوبی بشناسند و تصویر روشنی از زندگی مستقل خود در آینده به دست آورند.

– البته عوامل دیگری مانند تیزهوشی همسران جوان، روابط عمومی بالا و صداقت نیز می تواند به آنها کمک کند که در مدت زمان بسیار کوتاهی به درک و شناخت دقیق از یکدیگر برسند.

نکاتی که در دوران نامزدی باید رعایت کرد

اشتراک گذاری این مقاله در ...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوره‌ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x