logo
آشنایی با شادی های کاذب دوران جوانی

فهرست مطالب

آشنایی با شادی های کاذب دوران جوانی

آشنایی با شادی های کاذب دوران جوانی

معضل ارتباطات اجتماعی نامشروع جوانان، متاسفانه روز به روز در حال افزایش است و از جمله شادی های کاذب در دنیای جوانی محسوب می شود. شادی های حاصل از این روابط شاید تنها تا مدت کوتاهی بعد از رابطه جنسی ادامه پیدا کنند و همین که جوان وارد خانه می شود به دلیل محدودیت هایی که در خانه برای او وجود دارد به فردی پرخاشگر تبدیل شده و بدتر از آن به این روابط اعتیاد پیدا می کند.
در ادامه مقاله قصد داریم شما را بیشتر با شادی های کاذب در دنیای جوانی آشنا کنیم.
متاسفانه یکی از رایج ترین شادی های کاذب در دنیای جوانی گرایش آن ها به مشروبات الکلی و مواد مخدر است.

مقدمه

نشاط و طراوت در جوانان از مهمترین و اساسی ترین زمینه ها برای رسیدن به موفقیت می باشد. بدون داشتن روحیه این امر غیرممکن است. در تمامی ادیان به شادی و نشاط جوانان و زمینه سازی برای ایجاد آن تاکید می شود. اما بهتر است شادی های واقعی و شادی های کاذب در دنیای جوانی را تشخیص دهیم. شادی در واقع همان احساس مثبتی است که به انسان امید داده و راه پیشرفت را به آن ها نشان می دهد.

بر اثر شادی های واقعی ترس و اضطراب از انسان دور می شود ولی با شادی های کاذب پس از مدتی خوشحالی جوان افسرده تر از قبل خواهد شد. به همین دلیل اهمیت شناسایی شادی های کاذب خیلی بیشتر احساس می شود. در ادامه با شادی های کاذب در دنیای جوانی بیشتر آشنا شویم.
آشنایی با شادی های کاذب دوران جوانی

آشنایی با شادی های کاذب دوران جوانی

1. سیگار و مواد مخدر :
از مهم ترین و کشنده ترین شادی های کاذب در دنیای جوانی، گرایش به سایر مواد مخدر و اعتیاد است. جوانان با مصرف مواد مخدر و سیگار دچار یک نوع دگرگونی خاص و کاذبی می شوند که تنها تا زمان مصرف و چند لحظه پس از مصرف در بدن آن ها باقی می ماند. افزایش بیش از حد هورمون اوکسی توسین در بدن آن ها از این راه علاوه بر مشکلات جسمی که برای بدن آن ها از این راه علاوه بر مشکلات جسمی که برای بدن آن ها دارد متاسفانه عوارض روحی شدیدی نیز برای آنها به دنبال خواهد داشت.
عوارض سیگار و مصرف مواد مخدر
به عنوان مثال بعضی از جوانان با مصرف مواد مخدر دچار هذیان و سرگیجه و سردردهای شدید و دوبینی خواهند شد. علاوه بر آن برخی از دختران و زنان برای کاهش وزن به مصرف شیشه و مواد مخدر روی می آورند تا سریع تر به اهداف خودشان برسند. این معضل در نتیجه بی توجهی و بی تفاوتی خانواده ها و بی اطلاعی آن ها از مشکلات و مسائل روز جوانان اتفاق می افتد.
2. الکل و مشروبات الکلی و قرص های روان گردان :
متاسفانه یکی از رایج ترین شادی های کاذب در دنیای جوانی گرایش آن ها به الکل و مشروبات الکلی است. به دلیل مشکلات و موانع کنونی در جوامع امروزی مانند بیکاری و افسردگی و بی انگیزگی و مشکلات خانوادگی، جوانان سعی می کنند به سمت شادی هایی بروند که حتی به مدت کوتاه آن ها را مدتی از مشکلاتشان دور کند.
دریغ از اینکه حتی یک لحظه هم به عوارض این ماده مخرب فکر نمی کنند و نمی دانند چندین سال چه عوارضی برای بدن آن ها ایجاد خواهد شد. اما وظیفه والدین و مسئولین است که آن ها را با خطر این مواد آشنا کنند و تمهیداتی بیاندیشند که به جای مصرف این گونه مواد به سمت شادی های واقعی و تفریح های سالم و ورزش روی بیاورند.
آشنایی با شادی های کاذب دوران جوانی
عوارض مصرف مشروبات الکلی چیست؟
-کبد چرب
-سرطان
– ناراختی های دستگاه گوارش
– افسردگی های حاد
– اعتیاد به الکل
– مشکلات روحی و روانی مغز
3. رفتن به مهمانی های نامناسب:
به دلیل کاهش سطح نشاط اجتماعی و توجیه نشدن نسبت به تعریف و مفهوم صحیح شادی، متاسفانه این نسل آسیب پذیر، ناخودآگاه به سمت مجالس و مهمانی های خاص و پارتی های شبانه سوق داده می شوند. این گونه مجالس و رقصیدن با آهنگ های خشن و سر و صدای زیاد جز اینکه آثار مخربی در ذهن جوانان بکذارد، تاثیر دیگری نخواهد داشت.
آشنایی با شادی های کاذب دوران جوانی
عوارض رفتن به این نوع مهمانی ها
فرض کنید جوانی به یکی از این مجالس برود و با جنس مخالف آن هم با لباس نامناسب برقصد. فکر نمی کنید قدرت تمرکز این جوان به هم خواهد خورد؟ 100 درصد همینطور است. فکر و ذهن او تنها به سمت این مجالس  پیش خواهد رفت و دوست دارد مدام دراین مهمانی ها شرکت کند و علاوه بر این از لحاظ جنسی نیز بسیار فعال تر شده و همه عوامل دست دردست یکدیگر می دهند تا او به هدف های مهم زندگی اش نرسد.

این معضل بسیار بزرگی است که باید توسط خانواده ها کنترل به صورت جدی کنترل شود. البته ناگفته نماند علاوه بر تحریک شدید جوانان این مجالس پر از مشروبات الکلی و قرص های اکستازی و شادی آور و قرص های روان گردان و فعال کننده های جنسی است و متاسفانه دیده شده بعد از این مراسم ها جوانان روبه روابط نامشروع نیز آورده اند.

4. ارتباطات اجتماعی نامشروع و شادی های کاذب حاصل از این روابط:
معضل ارتباطات اجتماعی نامشروع جوانان روز به روز در حال افزایش است و از جمله شادی های کاذب در دنیای جوانی محسوب می شود. منظور از روابط نامشروع همان روابط جنسی است که ممکن است حاصل آن تنها ابتلا به بیماری های جنسی و افسردگی های عاطفی باشد.
علاوه بر این دیده شده است که بسیاری از پسران و دختران مدام روابط خودشان را تغییر می دهند و به نوعی دست به دست می شوند. شادی های حاصل از این روابط شاید تنها تا مدت کوتاهی بعد از رابطه جنسی ادامه پیدا کند و همین که جوانان وارد خانه می شوند به دلیل محدودیت هایی که دارد به فردی پرخاشگر تبدیل شده و بدتر از آن به این روابط اعتیاد پیدا می کند.
توصیه ما به شما این است اگر به دنبال شادی واقعی هستید شخصی را پیدا کنید که با همین شرایط با شما ازدواج کند. در آن زمان است که شادی و آرامش واقعی را تجربه خواهید کرد. علاوه بر آن زندگی برای تان جهت و هدف پیدا خواهد کرد. خانواده های عزیز لطفا در این مورد به صورت خیلی جدی مراقب فرزندانشان باشند. ممکن است زمانی متوجه شوند که دیر شده است و آینده جوانانشان متلاشی خواهد شد.

به جوانان یاد بدهیم که با هم بخندیم نه به هم بخندیم

متاسفانه به علت نبود تفریحات درست و صحیح جوانان، معمولا دست به مسخره کردن یکدیگر می زنند. این نوع شادی های کاذب در دنیای جوانی بسیار رایج و مرسوم است. خصوصا زمانی که درجمع با همسن و سالان خود هستند بیشتر شاهد این شادی ها هستیم.
متاسفانه این معضلی است که بر عهده خانواده و اجتماع و مسئولین است و موظف هستند تا جوانان را با اینگونه مشکلات رفتاری و عواقب آن آشنا کنند. کسی که با شادی و نشاط و فعالیت جوانان مشکلی ندارد. اگر در جامعه ای شعور جوانی نباشد چطور می توان از آن جامعه انتظار موفقیت داشت؟

به جوانان بیاموزیم که علاوه بر انتخاب درست مسیر و اجتناب از رفتن به مسیر های بیراهه و غلط سعی کنند خود زمینه شادی همسن و سالان خود را فراهم کنند. نه اینکه افراد دیگر وسیله ای برای شادیهای کاذب او باشند. می توانید برای راهنمایی های بیشتر از مشاوران و روان شناسان کمک بگیرید.

آشنایی با شادی های کاذب دوران جوانی

اشتراک گذاری این مقاله در ...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوره‌ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x